Ábri és az ALLEZ SPRINT
Ábri neve már lassan fogalomnak számít, de ha valaki mégsem ismerné, az egyik ( ha nem a...) legügyesebb magyar országútis srácról van szó.
Két napra kapott tőlünk tesztelésre egy Specialized Allez Sprint országúti kerékpárt.
A következőkben, az ő beszámolóját és tapasztalatait olvashatjátok, ahogy mondani szokás: "vágatlanul".
"A hét elején egy új Specialized Allez sprint 2017 bringát teszteltem.
Két napot mentem vele, de ahogy mondják: a jót könnyű megszokni!
A megjelenése az új trendeket követve viszonylag minimál. Összesen két színt használ a gyártó ennél a modellnél, de azt stílusosan és igényesen. A matt fekete fényezéstől dögös lett a váz, a neon narancs villától pedig vibráló és figyelemfelkeltő az egész megjelenés.
A kiegészítők a Specialized saját termékei. Igény szerint személyre szabhatók, akár a nyereg vagy a kormány szélességét, akár a stucni hosszát akarjuk a vásárláskor magunkra igazíttatni.
A hajtókar is saját termék, és több országúti kerékpáron is megtalálható az idei palettán. Nem véletlenül, hiszen elképesztően merev és egy elektromos váltórendszer beépítése esetén is megállná a helyét. 52/36 –os lánckerekekkel van ellátva, ún. semicompact. Ez nekem is új volt, még nem használtam ilyet, de nálam 10 pontot kapott. A váltórendszer eredetileg Shimano 105-ös és teszi a dolgát a tőle elvárható módon. A fékek is a gyártó saját termékei, megbízhatóak és jól fognak.
A bringa menettulajdonságai nagyon hasonlítanak egy pályakerékpáréhoz, mind a geometriáját, mind az irányíthatóságát tekintve. Rövidségének köszönhetően kanyarodás közben is tudunk vele ívet változtatni azzal, hogy a súlypontunkat áthelyezzük a nyeregben.
Nagyon agresszíven irányítható a meredek fejcső és a rövid utánfutású villa miatt, így még egy utolsó pillanatban észrevett kátyút vagy követ is könnyen ki lehet kerülni.
Egyenesben nagyon stabil és az aerocarbon nyeregcső miatt a hajtási energia nem vész el, száz százalékban átmegy a pedálokba. Kiállva hajtáskor robbanékony és fürge.
Összességében a futásteljesítménye megegyezik egy fullcarbon racing vázéval, mindent tud, mint amit a nagyobb testvérei. Különbség csak a súlyában van, de jelen esetben egy alumínium vázról beszélünk de Így is 10/9.
Ez a bringa nem kifejezetten szereti a rázós vagy kockaköves utakat, mivel a váz inkább rideg, mint merev. Egyetlen megoldás, ha 40 km/h felett hajtunk át az ilyen utakon, különben kirázza még a lelkünket is.
Kinek ajánlom?
Azoknak ajánlom, akik szeretik igazán maguk alatt érezni és apró mozdulatokkal irányítani a kerékpárt, illetve olyan amatőr versenyzőknek, akiknek a menettulajdonságok fontosabbak a súlynál."
Érdekel? Nézd meg a bicajt itt: