Új cikkünket a 2019 TURBO LEVO kerékpárokról IDE KATTINTVA TALÁLOD MEG!
"THE POWER TO RIDE MORE TRAILS"
Mielőtt belemerülnénk a Turbo Levo elektromos kerékpár bemutatásába, pár gondolat az E-MTB kerékpározásról.
A legtöbb klasszikus bringás elsőre idegenkedik az elektromos kerékpároktól, azzal, hogy "helyettünk dolgozik", "ez nem edzés", "nem teljesítmény", stb.
Az e-bike-ok valóban nem határaink feszegetéséről szólnak, a fizikális állóképességünk tekintetében. Persze ily módon is használhatjuk őket, de valójában ezek a kerékpárok a határtalan élményről szólnak.
Egy hagyományos kerékpár nyergében egy átlagos felhasználó, két óra alatt, terepen ~30 km megtételére képes. Egy elektromos kerékpárral ez akár a táv a duplájára nőhet. A két óra elteltével a fáradtság és a fizikai igénybevétel, ha akarjuk ugyanakkora lesz, a bejárt és felfedezett ösvények, hegycsúcsok és a lejtőzés élménye viszont a kétszeresére nő. Arról nem is beszélve, hogy egy E-MTB mennyivel stabilabb a lejtőkön, mint egy hagyományos kerékpár, de erre kitérünk a későbbiekben.
A másik, itthon is egyre népszerűbb felhasználási mód, a közös családi kerékpáros program lehetősége.
Kerékpárosként sokunknak okoz gondot, hogy amíg a család férfi tagjai bringázással töltik szabadidejüket, a barátnők, feleségek, édesanyák, edzettség hiányában kimaradnak ezen programokból. Egy e-bike nyergében számukra is élmény lesz a közös kerékpározás (csak tudjuk tartani velük a tempót...).
Specialized Turbo Levo Carbon E-bike
Örömmel jelentjük, a Specialized e-bike kínálatában megjelentek az abszolút csúcsot jelentő karbon vázas modellek!
A Turbo Levo karbon elektromos kerékpárok háromféle felszereltséggel, S-WORKS CARBON, EXPERT CARBON és COMP CARBON verzióban elérhetők.
Kezelhetőség
Az első és legfontosabb, hogy a Turbo Levo nem egy elektromos kerékpár, hanem egy vérbeli mountain bike, ami elektromos hajtást kapott!
A Levo egy elképesztően jól irányítható, kompromisszummentes trail bringa. A lapos fejcsőszögnek (67°), a rövid és hajlított felsőcsőnek, az alacsony középcsapágynak (342mm) és az extra rövid (459mm) láncvilláknak köszönhetően, egy igazi élménykerékpár.
Az alacsonyra épített motornak és az integrált akkumulátornak köszönhetően a bicaj súlypontja a lehető legalacsonyabbra került. Ez extra stabilitást és tapadást eredményez minden terepen.
Integrált erő
A Turbo Levo kerékpárokat nézve rögtön feltűnik a letisztult megjelenés és a jól elrejtett, magas szinten integrált elektromos meghajtás. Ez köszönhető egyrészt a világ egyik leginnovatívabb kerékpárgyártójának, a Specialized-nak, másrészt a kiegészítő elektromos meghajtást szállító német autóipari óriáscégnek, a Brose-nak.
A Brose meghajtás rendszerek sikeressége 3 pilléren nyugszik:
- a legmagasabb motorteljesítménnyel és nyomatékkal rendelkezik a jelenleg alkalmazott rendszerek közül
- egyedi felépítésének köszönhetően – belső szíjhajtás – a Brose motorok dolgoznak a legalacsonyabb zajszinttel más középmotoros gyártók termékeivel összehasonlítva
- a Brose adja a legnagyobb szabadságot a kerékpárgyártóknak. Míg minden más gyártó teljes rendszert (motor + akkupakk + kezelő és visszajelző egység) kínál, a Brose márkanév alatt csak egy fejlett elektromos motort szállít a német cég. A kezelő-, kijelző egység már opcionális, az akkut pedig 100%-ban a kerékpárgyártóra bízza, így jöhetnek létre a legmagasabb szinten integrált, rejtett rendszerek. A kerékpárgyártó a kerékpár stílusához igazíthatja az akkumulátor méretét, teljesítményét és pozícióját, így jöhetnek létre a manapság leginkább ízlésesnek tartott, vázba integrált megoldások.
A Turbo Levo letisztult megjelenésében nagy szerepet játszik, hogy a kormányon nincs ott az elektromos kerékpároknál megszokott óriás kijelző. Az elektromos rásegítés kezelőszerve az alsócsövön, az integrált akku oldalán található, 3 kezelő gombbal és a egy 10 elemből álló ledsorral. A ki/be-kapcsolást és a 3 különböző rásegítési fokozat közti váltást intézhetjük itt, a ledsor pedig egyértelmű visszajelzést ad az aktuális rásegítési fokozatról továbbá az akku töltöttségi szintjéről is.
A Levo elektromos rendszere ennél sokkal összetettebb feladatokra is képes, illetve sokkal több adatot is kinyerhetünk belőle, az okostelefonra letölthető Mission Control applikáción keresztül.
Mission Control
A Specialized Mission Control szoftver segítségével telefonunkon keresztül konfigurálhatjuk a rásegítés mértékét, adatokat kérhetünk le a kerékpár állapotáról és saját teljesítményünkről.
Hatótáv
Alapesetben három különböző mód közül választhatunk kerékpározás közben, melyet az akku kijelző egységén állíthatunk, a terepviszonyoknak megfelelően.
Turbo mód – a legerősebb, maximális rásegítéssel.
Trail mód – közepes rásegítés, nagyobb hatótáv.
Eco mód – alacsony rásegítés, extra hosszú hatótáv.
A 2018-as Turbo Levo kerékpárokon a kormányra kivezetett kapcsolókkal is tudunk váltani a rásegítési módok közt, illetve egy "walk assistance" gomb is a segítségünkre lesz, ha tolni kell a kerékpárt egy meredek ösvényen felfelé. A "walk assistance" gomb folyamatos nyomásával a motor 5 km/h sebességgel hajtja a kerékpárt.
Ha nem akarod menet közben állítgatni és nem akarsz azon aggódni, hogy mikor merül le az akksi, van egy másik, egyedülálló megoldás is:
Smart Control
A telefonunkra letöltött Mission Control applikáción beállíthatjuk a megtenni kívánt távot, a tervezett időtartamot és azt is, hogy a bringázás végén mekkora töltöttségi szint maradjon a akkuban. Majd zsebre rakhatjuk a telefont. A Smart Control algoritmusa ezután automatikusan szabályozza a motor teljesítményét, így nekünk semmi mással nem kell törődnünk, csak a Levo nyújtotta élményekkel.
A Smart Control GPS alapon működik, figyeli a terepviszonyokat, így még pontosabban ki tudja számolni a hatótávot.
"Specialized for BMW"
A BMW autómárka rajongóknak nagyszerű hír, hogy végre a BMW színvonalához méltó lett 2018-ra a "BMW kerékpár".
A Turbo Levo BMW edition-t az új X3 inspirálta. A korlátozott számban gyártott Turbo Levo a BMW X3 hivatalos színének számító Phytonic Blue festést kapta.
A 2018-as Specialized Turbo Levo kerékpár kínálatunk elérhető IDE KATTINTVA.